Rabu, 13 Juli 2011

Bagaimanakah Fungsi Insulin dalam Tubuh Normal

Insulin adalah hormon mengoreksi diri yang surut dan mengalir sebagai tubuh memerlukannya. Insulin merupakan sebahagian daripada sistem yang dikawal indah yang isyarat sel ketika menggunakan tenaga, hati ketika anda memproduksinya, pusat rasa lapar ketika kita perlu mengisi semula, dan saraf untuk memastikan bahawa kita tetap tenang dan dikumpul.
! br! pesakit diabetes yang insulin yang harus adalah pengganti untuk operasi ini lancar-sistem alam. Meskipun insulin-dependent diabetes harus mengambil insulin atau mereka akan matidaripada penyakit mereka, duri-duri dalam suntikan insulin mereka tidak sesuai baik untuk bagaimana sistem insulin mereka akan bekerja dalam tubuh normal. Akibatnya, bahkan penderita diabetes yang mengukur glukosa darah mereka sering pada siang hari dan tekun mengambil suntikan insulin mereka berada dalam bahaya lebih tinggi daripada kegagalan organ, penyakit sirkulasi dan penyakit lainnya yang umum untuk pesakit diabetes.
Dalam rangka mengerti mengapa diabetes bisa begitu bermasalah, lebih baik untuk memahami bagaimana insulin cycle bekerja dalam tubuh yang sihat.! br!! br! Pankreas memproduksi insulin, dan mengesan jumlah glukosa dan insulin yang beredar dalam tubuh. Dua bahagian pankreas – glukosa-sensor dan insulin pengilang – pekerjaan tangan-di-tangan untuk memastikan bahawa tahap insulin dan glukosa yang seimbang sepanjang masa.
Apa fungsi pankreas ukuran sebenarnya ketika langkah yang beredar glukosa? Ini terutamanya memantau jumlah pengambilan gula oleh sel. Ketika kita working keras pada soal matematik, contohnya, sel-sel otak memerlukan lebih banyak tenaga dalam bentuk glukosa daripada ketika otak kita rileks. Otak adalah yang paling sensitif organ kita ke tahap glukosa – itulah sebabnya kita dapat mencapai suatu 'gula quality' selepas kita makan permen, dan 'rendah gula' ketika tingkat gula darah kita turun. Gejala terlalu banyak gula adalah sifat dpt dirangsang (terutama kalangan anak-anak), sedangkan gejala terlalu-rendah glukosa dalam darah Lowesuhu merah, haus, menggigil dan bertabiat buruk.! br!! br! organ lain juga bergantung pada tahap glukosa yang tepat untuk menjamin bahawa mereka berfungsi dengan betul. Ketika anda menjalankan, contohnya, kaki dan anda menggunakan otot-otot lain yang cukup banyak beredar bebas glukosa dalam darah. Jika glukosa ini tidak diisi ulang dengan cepat, anda bisa berakhir Hipoglikemik, yang bererti dengan gula darah rendah. Otot-otot akan akan kehilangan kemampuan mereka untuk bekerja di kedudukan teratas, dan anda akan memperlambat dsendiri.! br!! br! Untungnya, pankreas mengesan rendahnya kadar gula darah dan akan memberi tindakbalas dengan perembesan insulin. Sekresi ini memberitahu otot "permintaan lebih banyak glukosa," dan katakan pada hati "memproduksi lebih banyak glukosa." Karenanya, sistem yang elegan ini bergantung pada umpan balik dalam rangka untuk memastikan bahawa sel-sel telah tepat jumlah gula yang sedia untuk bahan bakar aktiviti mereka.
The insulin-dependent diabetes tidak boleh bergantung pada fine-tuning ini method. Dia atau dia dipaksa untuk 'spike' mereka dengan menyuntikkan insulin itu dua hingga lima kali sehari. Walaupun mereka cuba waktu suntikan insulin mereka sekitar waktu makan, mereka tidak mampu menduplikasi denda kawalan perembesan insulin sebagai respons terhadap keperluan khidmat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar